Lazer ve köpük ile etkili varis tedavisi!

Varisli damarlar bacakta yaygındır ve ince çizgiler, ağlar veya dallar şeklinde görülebilmektedir. Düzgün çalışmayan damarlardaki zayıf valfler nedeniyle olur. Kan damarlarda toplanır.

Varisli kişilerde bacaklarda ağrı, uzun süre oturduktan veya ayakta durduktan sonra daha da kötüleşir. Ayak bilekleri şişmiş ve varis etrafındaki alanda renk değişiklikleri görülür. Geceleri, genellikle bacaklarda bir kas krampı olur.

Girişimsel Radyoloji Uzmanı tarafından önce mutlaka fiziki muayene yapılır. Kan akışını ve bacaklardaki damarların yapısını kontrol etmek için ayakta çeşitli manevralar ile Dubleks Doppler Ultrason yardımıyla tanı testi yapılır. Teşhisi ve tedaviyi aynı hekimin yapması tedavinin başarısını artıracak ve takiplerde tekrarlama ihtimalini azaltacaktır.

*Varis tedavi edilmezse giderek ilerler ve yaşam kalitesini düşürür. Varis ilerlerse ayak bileğinde yaralar açılabilir.

* Varisler ameliyatsız ayaktan iş gücü kaybı olmaksızın tedavi edilebilir.

*Variste skleroterapi 30 yıldır güvenle kullanılan bir yöntemdir.

*Varis tedavisinden sonra geçici olarak lekeler olabilir ama kendiliğinden düzelir genellikle birkaç ayda düzelir ama seyrek olarak 2 yıla kadar uzayabilir.

*Beslenmenin varise sebep olma ihtimali olmasa da fazla kiloların varis oluşumunu tetiklediği düşünülür.

Lazer ve Köpük (skleroterapi) Tedavisi

Varisli damarlar kötüleştiğinde ağrının giderilmesi için medikal tedavi gereklidir. Doktor, ilk olarak kan dolaşımını iyileştirmek ve ağrı veya rahatsızlığı azaltmak için her gün kompresyon çorabı kullanmanızı önerir. Küçük varisli damarları tedavi etmek için skleroterapi uygulanabilir; varis görünümünü azaltmak için damara bir çözelti enjekte edilir. Bazı durumlarda bacaklardaki damarları kapatmak için minimal invaziv bir tedavi olan lazer veya radyofrekans ablasyonu yapılır. Bacaklardaki varisli damarları çıkarmak için minifilebotomi de yapılabilir.

0 views0 comments